Мемлекеттік қызметтердіалудың артықшылығы
Кез келген азамат үшін бірінші кезекте «Электрондық үкімет» дегеніміз не және ол не үшін қажет деген сауал туындайтыны сөзсіз. Осы орайда, азаматтар мен мемлекеттің өзара әрекеттестігін ыңғайлы, қарапайым, қолжетімді және түсінікті ету үшін электрондық үкімет тұжырымдамасы әзірленді.
Электрондық үкімет құру ісі билік органдарының жұмысын анағұрлым тиімді, азаматтарға қолжетімді ету үшін қажет болды. Бұрындары әрбір мемлекеттік орган өз бетінше «оқшау өмір сүріп», басқалармен байланысқа түсе қоймайтын. Ал, азаматтардың алуан түрлі анықтама, растама секілді өзге де қағаздарды жинау үшін толып жатқан инстанциялардан өтуіне тура келді. Осының барлығы бір ғана қызмет түрін пайдалану үшін көптеген мекемелердің табалдырығын тоздыруға мәжбүрлейтін. Бүгінде үкімет жобаларының арқасында ол заман келмеске кетті. Осыған орай, аудандық мәдениет үйінде «Электронды үкімет» порталы арқылы мемлекеттік қызметтерді алудың айқын артықшылықтары» тақырыбында аудандық семинар болып өтті. Онда аудан әкімі аппаратының басшысы Н.Бохаев ЕлбасымызН.Назарбаевтың биылғы «Төртінші өнеркәсіптік революция жағдайындағы дамудың жаңа мүмкіндіктері» атты Жолдауын талқылай келе, электронды үкімет бұл – цифрлық дәуірдің бір көрінісі екенін атап өтті.
–Қазіргі кезде мемлекеттік көрсетілетін қызметтерге сәйкес анықтаманың барлығын электронды жүйе арқылы алуымызға үлкен мүмкіндіктер туғаны бәрімізге мәлім. Осы ретте айта кету керек, аудан әкіміне қарасты 8 дербес бөлім және қала, кент, ауылдық округ әкімі аппараттарында барлығы 98 мемлекеттік қызмет түрлері көрсетілсе, 621 қызметтің түрі «Азаматтарға арналған үкімет» мемлекеттік корпорациясы арқылы көрсетіледі. Оның ішінде, мемлекеттік мекемелер арқылы электронды түрде көрсетілетін мемлекеттік қызметтер–56, ал баламалы қағаз түрінде 42 қызмет көрсетіледі. Өткен жылдың қорытындысымен ауданда барлығы 85746 мемлекеттік қызмет көрсетілген. Оның ішінде, мемлекеттік корпорация (ЦОН) арқылы 12486, ал мемлекеттік органдар арқылы 9414. «Электронды үкімет» порталы немесе корпорация арқылы қызмет көрсетудің мүмкіндігі бола тұра, тікелей мемлекеттік орган арқылы баламалы қағаз түрінде көрсетілген қызметтердің саны–59575, электронды үкімет порталы арқылы 4271 қызмет көрсетілген,– деді ол.
Аппарат басшысының мәліметіне сүйенсек, өткен жылы электронды түрде көрсетілген мемлекеттік қызметтер үлесі 6,19 пайыз ғана болса, мемлекеттік орган арқылы баламалы қағаз түрінде көрсетілген мемлекеттік қызметтер үлесі 80,46 пайызды құраған.
Бұл жерде көріп отырғандай, мемлекеттік орган арқылы қағаз жүзінде көрсетілген қызметтердің үлесі басымырақ орындалып, электронды үкімет порталы арқылы көрсетілген қызметтердің үлесі өте төмен көрсеткішке жетіп отырғанын аңғаруға болады. Яғни, мұндай жағдайлар сыбайлас жемқорлыққа алып келудің бірден-бір себебі болып табылады екен. Осыған байланысты, бекітілген күн тәртібіне сәйкес, «Халыққа қызмет көрсету орталығы» департаменті Арал аудандық бөлімінің басшысы Лаура Қолғанатқызы өзінің «Электронды үкімет» порталының артықшылықтары туралы баяндамасын оқыды.
–«Электрондық үкімет» құру идеясы Елбасына тиесілі. Осы уақыт ішінде электрондық үкіметтің қалыптасуы мен дамудың іргелі төрт кезеңінен өтті. Ол кезеңдердің қай-қайсысы болса да қазақстандықтардың мемлекетпен өзара әрекеттестігіне көмегін тигізгені сөзсіз-деп, әр кезеңді атап өтті. Сонымен қатар, азаматтардың мекен-жай анықтамасы, зейнетақы аударымдары туралы анықтама, жылжымайтын мүліктің бар немесе жоғы туралы анықтама және жеке кәсіпкерлікті тіркеу секілді ең көп алынатын қызметтер барысында, оларға ыңғайлы болу үшін «Азаматтарға арналған үкімет» мемлекеттік корпорациясы ұсынатын қызметтердің санының күннен-күнге артып жатқанын алға тартты.
Одан соң, «Азаматтарға арналған үкімет» мемлекеттік корпорациясының» құжат қабылдау маманы Ләйла Сақтапова e-gov «Электронды үкімет» порталының артықшылықтары туралы баяндады. Семинарға қатысушылар e-gov «Электронды үкімет» порталынан қандай қызмет түрлерін алуға, қандай коммуналдық төлемдер төлеуге болатынын ұғынды. Семинарда №62 мектеп-лицейінен ІТ орталығы ашылатынын және қаладағы бір мектепте пилоттық жобадағы «Смарт мектеп» болатыны айтылды.
Семинар соңында аппарат басшысы Н.Бохаев аудандық білім бөлімінің басшысы С.Нұрқожақызы мен қала әкімі Б.Ібірашұлына интернет жүйесі жүргізілген барлық мектептер мен балабақшаларда өзіне-өзі қызмет көрсету бұрыштарын 20 наурызға дейін ұйымдастырып, оған мектептің оқушыларын тартып, бір қызметкерді кезекші етіп бекітуді тапсырды. Себебі, болашақта көрсетілетін қызметтің сан алуан түрлері, соның ішінде төлемдер, анықтама және ақпарат алу, тағы басқа қызметтер цифрлық технологияға көшетіні анық. Соған байланысты, бұл семинарға да қаладағы мектеп оқушылары көптеп қатысты. Басқосуға жиналған қауым алдағы уақытта жаңа дәуірге қадам басып, жасыл энергия, жаңа ақпараттық технологияларға кезең-кезеңімен көшудің бағыттары жайында кеңінен мағлұмат алды.
Света Үсенқұлова.
Пікір 1